Telefon Wsparcia

Anonimowe wsparcie psychologiczne dla bliskich osób z niepełnosprawnościami

Dla kogo jest Telefon Wsparcia?

Telefon Wsparcia kierujemy do wszystkich, którzy mierzą się z niepełnosprawnością lub chorobą kogoś bliskiego. Dzwonią do nas mamy i ojcowie małych dzieci, którzy dopiero usłyszeli diagnozę, a także osoby, którzy z niepełnosprawnością swoich dzieci, rodzeństwa czy rodziców mierzą się od wielu lat. Wsparcie kierujemy również do osób, które już w ciąży mierzą się z perspektywą niepełnosprawności dziecka i diagnozą prenatalną. W tym trudnym momencie również jesteśmy do Waszej dyspozycji.

Niezależnie od poglądów i problemów, z jakimi zadzwonisz, otrzymasz bezpłatną, anonimową i nieoceniającą pomoc. 

Chcesz skorzystać ze wsparcia?

Sprawdź aktualne godziny pracy telefonu i zadzwoń.

Aktualne godziny pracy telefonu

poniedziałek

wtorek

środa

czwartek

piątek

sobota

niedziela

8:00 – 15:00
18:00 – 21:00

14:00 – 21:00

10:00 – 15:00
17:00 – 20:00

8:00 – 14:00
16:00 – 21:00

8:00 – 13:00
16:00 – 21:00

8:00 – 13:00
14:00 – 19:00

10:00 – 15:00

Dlaczego warto skorzystać z Telefonu Wsparcia?

Czasem najlepszym rozwiązaniem na zmartwienia jest chwycić za słuchawkę i po prostu wygadać się komuś, kto uważnie wysłucha i okaże zrozumienie.​

Co jednak, gdy w słuchawce cisza? Przyjaciele nie rozumieją Twoich rozterek albo (w najlepszej wierze) udzielają rad, o które nie prosisz, bo chcesz tylko wyrzucić z siebie to, co Cię dręczy i dostać odrobinę empatii.

Noszę w sobie tyle emocji i nawet nie mam komu o tym powiedzieć.

Dla bliskich osób z niepełnosprawnością taki głuchy telefon często jest codziennością. Ten, kto nie jest w podobnej sytuacji, nie zawsze potrafi zrozumieć. Ktoś, kto doświadcza podobnych problemów, miewa zbyt wiele własnych trosk. Właśnie dlatego powstał nasz Telefon Wsparcia – by po drugiej stronie zawsze była kompetentna i empatyczna osoba gotowa uważnie wysłuchać i udzielić wsparcia.

Masz prawo poczuć, że codzienne wyzwania są zbyt trudne, żeby poradzić sobie z nimi samodzielnie.

Masz prawo mieć gorszy dzień. A może czasem po prostu czujesz się samotna lub samotny i nie masz z kim porozmawiać? W takich chwilach warto sięgnąć po słuchawkę i skorzystać z anonimowej, bezpłatnej rozmowy w naszym Telefonie Wsparcia.

Dzięki tej rozmowie czuję się dużo lżej. Mam teraz więcej jasności, lepiej rozumiem, co się ze mną dzieje.

Poczucie ulgi, które pojawia się, kiedy dajemy sobie przesrzeń na wyrażenie myśli i odczuć (również tych najtrudniejszych), ściąga ciężar, który był noszony w pojedynkę. Rozmowa z naszymi psycholożkami pomaga lepiej zrozumieć własne emocje. Pozwala też spojrzeć na swoją sytuację (czasem zupełnie nową i nieprzewidywalną) z innej perspektywy, a także znaleźć w sobie siłę, by ją zaakceptować i uwierzyć w siebie.

Dzwoniąc do nas, poszerzasz swoją sieć wsparcia. Wiele badań wskazuje na to, że jest to jeden z najważniejszych czynników zdrowia psychicznego, który wpływa na lepsze samopoczucie i zmniejsza poziom stresu.

Chcesz pomóc?

Pomóż nam tworzyć bezpieczną, empatyczną przestrzeń Telefonu Wsparcia Mudita, w której możemy dawać zrozumienie i wsparcie. Każda złotówka się liczy!

Zgłoś się do pracy w Telefonie Wsparcia

Zgłoś się do nas, jeśli:

  • jesteś psycholożką/psychologiem,
    psychoterapeutką/psychoterapeutą albo masz inne kwalifikacje i doświadczenie we wspierających empatycznych rozmowach (zapraszamy również studentki/ów ostatnich lat psychologii),
  • uważasz, że bezpłatna i łatwo dostępna pomoc dla bliskich dzieci i dorosłych z niepełnosprawnościami jest potrzebna,
  • świetnie, jeśli tematyka osób z niepełnosprawnością i ich rodzin jest Ci bliska, ale nie musisz mieć takiego doświadczenia.
Scroll to Top
Skip to content